jump to the top
人生若只如
初见...






Sunday, June 23, 2013 // 1:52 AM

隔天早上。。。

Tiiiiiiiiiiiiiiii, Tiiiiiiiiiiiiiiii, Tiiiiiiiiiiiiiii...

PeiYi 被闹钟吵醒,闭着眼,手伸出被子闹钟关掉。

她深吸了口气,然后坐起。

坐起后,停顿了一下,总觉得哪里不对劲。

结果坐了半小时回想,才突然发觉。

“ 啊!”  Pei Yi 大叫!

原来是想起昨天晚上的事,明明是在沙发上等 Junkai 回来的。这么会睡在自己的床上呢?

难道昨天梦游了?

Pei Yi 不管怎么想都觉得很怪。 她转头看了时钟,马上弹跳下床,因为上班要迟到了。

很快的Pei Yi 准备好了,要出门时,看到饭桌上有个奇怪的纸带,便随手拿了。

到了车上才发现,是junkai 买的早餐。

里面的写了个纸条。。。

《 看来你工作很累,不要误会,我是早上才过来把早餐放在你桌上的。
      早餐是一天的开始,不要为了工作把它遗忘了。XD
     Junkai
     PS:对了,本来是想做早餐给你吃,但发现你冰箱里什么都没有。你是外星人吗?不用吃           哦?》

Peiyi 看了纸条叹了口气说道:你才是外星人。 我每天这么晚回家,还需要煮吗?

但说完,她却笑了。早上就这样开始了。。。

-------------------------

早上在另一边,就是作战的开始。

Phui Shan 一大早,就约了kaizer 见面。

两人坐在 Phuishan 很喜欢的 Cafe 里。。。

Kaizer 显得有点不自在,因为整个 Cafe 被租下了,里面只有他们两个,连服务人员也是自己人。。。

Phuishan:你就别再东张西望了,不会有人突然跳出来。就只有你和我。You and Me!

Kaizer: why are we meeting here? where is  the rest? I just landed yesterday. Your intel is so good.

Phuishan: 废话!消息快的话,那他们是白混得哦?

Kaizer 看了看四周,吞了吞口水。

Phuishan:Kaizer, 你是自己人,安拉!我们进入重点好吗?

Kaizer:*Hi。。。(*日语:好的意思)

Phuishan:我这么急着约你,就是因为Cheryl 两个礼拜后就要注册结婚了。下个月就要摆喜酒了!!! 我们千万不能让这件事成功进行!我不要看到我的好姐妹被怪兽腐蚀!

Kaizer:Chill man! I can't really understand, I can you simplify it?

Phuishan: omg! After you went back to your hometown, what happen to your chinese?

Kaizer 无奈的表情:I have no idea.

Phuishan: Ah! Forget it! What i meant was that Cheryl is getting married and we need to stop this! in short.

Kaizer: yeah, I know. I heard it from the others. What is it gonna do with me?

Phuishan: Omg! Did you hurt your head in Japan?

Kaizer: erm... No?

Phuishan: Did you not love her? or I am imagining things here?

Kaizer: That's already the past, I can't change anything. She is getting married and I am happy for her.

Phuishan: 现在不是祝福的时候!

Kaizer: 那等什么时候?

Phuishan: Wow! I am AMAZE! You can actually speak chinese now.

Kaizer: Are you being sarcastic?

Phuishan: Yes, somehow I am.

Kaizer: Why do you want me to stop her from getting the happiness she wanted?

Phuishan: Because she is blinded or poisoned, and I want you to save her!

Kaizer: If that's what she wants. Why aren't we giving her our blessing?

Phuishan: Argh! I feel like I am talking to some wooden block! I want to punch it so badly!

话一说完,Phuishan 做了个手势。

小龟马上把灯关上。

两人坐位不远的左边的墙上出现了画面。

是Cheryl 被虐待的画面。

她好像机器人被使唤,比女佣还要惨。

一下子被命令买午餐,另一下又要托地板, 又洗衣,洗厕所的等等。。。

最过分的事还在后面,Phuishan 发现那男的常会到夜店里混,跟女生有不寻常的关系。所以很明显的他不是一个正人君子。

Phuishan:怎么样?看了这么多,你要不要阻止?

Kaizer: Did the others know?

Phuishan: Nope.

Kaizer: Even Peiyi?

Phuishan: I know she can sense something, but I did not tell her because she has her own problems that is giving her quite a headache.

Kaizer: I think you should tell her. She is Cheryl best friend. The one that Cheryl trust the most?

Phuishan: What about you? Can you be trusted?

Kaizer: I don't know. If I will to stop this, what can I possibly do? Kill that guy? I can't do anything about it.

Phui Shan: You can! Woo her back? 把她追回来!把你们这几年的空洞填补。You can do it!

Kaizer: Can I?

Phui Shan: Come on! I am 100% on your side! Ganbatte!

Kaizer: Okay! I will try. But I still think you should tell the rest about it.

Phui Shan: I will tell them when the time is right.

Kaizer: So what's the plan?

Phuishan: Plan?

Kaizer: I am sure you already have a plan in mind.

Phui Shan: Okay, you did brought your brains back.

他们两笑了。

Phuishan: The plan is do the usual think that you are good at....

----------------------------------------------

几天后,

Phuishan 约了Cheryl 到一家新开不久的bar!

Cheryl:怎么突然约我去bar? 你知道我不喝酒的嘛。

Phuishan:你不喝,但我想喝。快进去啦!

Cheryl:这个该不会也是你投资的吧?

Phuishan:我不是每天无所事事的好吗!我有做功课的。 市场调查过,这里地理位子不错。

我们家也是靠投资赚钱的。

Cheryl:是是是!你最强了,大小姐!

Phuishan:那当然。

Cheryl:所以我是来这里做白老鼠的哦!

Phuishan:算是吧!

--------

在另一边,Peiyi 把车停在后巷口。

Peiyi: We have reached your destination. Good Luck.

Kaizer 坐在一旁像 mannequin 一样,完全僵在座位上。

Peiyi 把手放到了Kaizer 脸前,挥了挥说到:Hello!!!! Are you there?

Kaizer: Ya, I'm.

Peiyi: Okay! After you alight turn to the left and the third door is the back door to the bar. Look carefully, before you step in, the chef will help you from there on.

Kaizer 还是没动静。

Peiyi: What going on? Are you okay? Nervous?

Kaizer: I am worried.

Peiyi: Why?

Kaizer: I am not sure if I am ready?

Pei Yi: It's been so many years! You have been preparing for so many years already, how long are you going  to get ready?

Kaizer 激动的说:I DON'T KNOW! PEI YI! I REALLY DON'T KNOW. MAYBE I AM JUST WEAK INSIDE.

Peiyi: You are not. That's why you are here, back from Japan. To get her back isn't it?

Kaizer: I think I can't do this! What if she doesn't want to see me? What if she doesn't believe in me anymore?

Pei Yi: Look. In life, you wouldn't know what would happen next unless you try it out yourselves. That's make life interesting right? You are not god, you are a human. You wouldn't know the answers to all your doubt. The only way to clear it, is to do it.

Kaizer: Can I really trust her?

Peiyi: Why not? She is cheryl. Not anyone else.

Kaizer: Did Shan tells you everything?

Peiyi: Nope. Not at all.

Kaizer: But you knew it all along?

Peiyi: How? I am not someone from the future right! Well, I can sense things isn't going that well, but I am doing this because I don't want you to regret. Opportunity doesn't come often. I want Cheryl to do the same as well. I know somewhere in her heart, you are hidden inside....

Kaizer: Okay! I am gonna give it a shot. Wish me luck.

Kaizer 开了门然后转身要把门关上后,Peiyi 把窗遥下,然后说: Just believe what your feeling tells you. Sometimes you have to take a leap of faith first. The trust part comes later. Good Luck.

说完,Peiyi 便离开了。。。

一切都照着计划进行,

她们俩坐在Bar 有说有笑。

突然!

全部的灯一下子暗了下来好像恐怖片。

Cheryl:啊!是谁关灯?

Phuishan:对呀!小龟!你在哪里?给我滚出来!灯怎么灭了?

她们还搞不清楚状况时,不远处的舞台上传来了吉他声。。。

然后灯打在舞台上。。。

流星就要飛過 擁抱不能太久 再見請別說
眼淚就要墜落 牽著你的手 轉身後 不再困惑

이렇게 이렇게 이렇게 이렇게 迷路的我 會找到出口
이렇게 이렇게 이렇게 이렇게 掉落的夢 還給我

Come Back To Me Come Back To Me 請給我更勇敢的雙手
Come Back To Me Come Back To Me 再給我更遼闊的天空

이렇게 그대가 나를 떠난다는 그 순간 부터 숨을 쉴수가없죠
(你就這樣 離開了我 從那一刻起 我無法呼吸)
이렇게 가슴이 아픈데 그대 떠나가지 말아 내곁에 영원할수있도록
(我是多麼地心痛 請你留在我身邊 永遠不要離開我)
그대여 내게 내게 내게 제발 Come Back to Me
(親愛的 請你回到我身邊)
이렇게 이렇게 이렇게 또 무너져가는 나를봐 그대여
(看看我 寶貝 如此崩潰的我)
내곁에 영원히 머물러줘요
(請你 永遠留在我身邊)
이렇게 이렇게 이렇게 또 눈물을 흘려봐도
(而現在 就算我這樣子 流著眼淚)
이제 그대는 나의 여자가 아닌걸
(你卻已經不是 我的女人了)

이렇게 이렇게 이렇게 이렇게 流浪的我 時間會帶走
이렇게 이렇게 이렇게 이렇게 錯過的夢 還給我

Come Back To Me Come Back To Me 請給我更勇敢的雙手
Come Back To Me Come Back To Me 再給我更遼闊的天空

Come Back To Me Come Back To Me 請給我更勇敢的雙手
Come Back To Me Come Back To Me 再給我更遼闊的天空

----

两人什么都没说,把整首歌听完。

Kaizer 唱了华语的歌,为了她。加上了韩语,因为最近Cheryl有在关注。

全是为了她。跟他当初一样。

一切的场景跟Kaizer第一次告白的时候很像。(请看Season 1 Ep26 如果忘记了!)
这意味着什么?
有别的含义吗?
Cheryl 的反应会是什么呢?
Phuishan 的计划还没结束,现在才刚开始。

下集待续。

-------------